Hatkan osat ovat nyt käytännöllisesti katsottuna hankittuna.
Pieniä puutteita toki löytyy, kuten ohjaustangon painot, etujarrunestesäiliö ja
joku ruuvi. Kovin ovat pieneksi kutistuneet tarpeet ja hyvä niin. Huteja ei
vieläkään ole maailmalta tilatuissa osissa ollut, mutta vielä on paketteja matkalla.
Ville on viettänyt maalinhuuruisen lauantain varastossa ja
saanut ihmeitä aikaan. Dremel osoittautui loistavaksi peliksi pikku fiksausten
pohjatöissä.
Viikonlopun saldona Hatkan nousu raadosta uljakkaaksi pyöräksi edistyi melkoisesti. Yläkolmio asennettuna. Ramair ja siinä kiinni oleva metallihärpäke paikoillaan. Ajovalo kiinnitettynä ja kahvat vaijereineen paikoillaan. Pakoputket, syyläri ja äänimerkki kiinnitetty. Mielenkiintoista oli esimerkiksi pakoputkentiivisteiden vaihto. Sinänsä helppoa, mutta eipä ole koskaan tullut ajateltua edes moista puuhaa. Oppia ikä kaikki.
Viikonlopun saldona Hatkan nousu raadosta uljakkaaksi pyöräksi edistyi melkoisesti. Yläkolmio asennettuna. Ramair ja siinä kiinni oleva metallihärpäke paikoillaan. Ajovalo kiinnitettynä ja kahvat vaijereineen paikoillaan. Pakoputket, syyläri ja äänimerkki kiinnitetty. Mielenkiintoista oli esimerkiksi pakoputkentiivisteiden vaihto. Sinänsä helppoa, mutta eipä ole koskaan tullut ajateltua edes moista puuhaa. Oppia ikä kaikki.
Öljynsuodattimen irrotus oli melkoinen rehoo. Työkalumme
eivät ehkä olleet ihan viimeisen päälle parhaat ja menetelmät sen mukaisia.
Lopulta lyötiin ruuvimeisseli läpi suodattimesta ja käytettiin apuna putkipihtejä
sekä vasaraa. Ei kovin kaunista katsottavaa, mutta niin vain tuli sekin homma
tehtyä. Koneessa oli öljyä jäljellä vain nimeksi. Nyt kiinnostaa kovasti, mitä
kuivat vuodet ovat saaneet Hatkan sisuskaluille aikaan. Moottorin sivuposki on
vaihdettu ja nesteet ostettuna. Periaatteessa öljyt ja jäähdytinnesteet voisi
kaataa sisälle koneeseen, mutta päätimme antaa innon vielä yltyä. Kytkin
kiinnitettiin paikoilleen ja sen verran saatiin kokeiltua, että vaihteet
tuntuivat toimivan ihan ok.
Hatkassa on letkuja, piuhoja ja vaijereita paljon. Jotenkin
kuvaavaa tälle on se, että seisontatuestakin lähtee joku piuha. Miksi ihmeessä?
Valistunut arvaus on, että jossain syttyy varoitusvalo, jos pyörä lähtee
liikkeelle seisontatuki ala-asennossa. Voin olla väärässäkin.
Tankki mallattiin paikoilleen ja kas, etukeula näytti jo
sangen somalta.
Kunhan takarengas saadaan fiksattua ja tasapainotettua,
päästään kasaamaan takaperää
Voimaantuminen alkaa |
Se kyseinen johto mitä todennäköisemmin estää ja estääkin koneen käynnistymisen vaihde päällä kun tuki on alhaalla, sekä vaihteen päälle laittamisen koneen käydessä kun tuki on alhaalla.
VastaaPoistaJahas. Selvä. Kiitos vinkistä :)
VastaaPoistaJa en kestä,,,kuka ihme käyttää sanaa voimaantuminen,,, T: Halkopinon takaa
VastaaPoistaErityisopettaja :), ammattisanastoa.
VastaaPoistaJos ihan tarkkoja ollaan, niin koneen saa käyntiin mutta kun vaihteen lyö päälle, niin kone sammuu :-) Nimim. parit kerrat stumpannut. P.s. hienolta näyttää jo Hatka :-)
VastaaPoista